Eintrag weiter verarbeiten

Visible learning for teachers: maximizing impact on learning

Gespeichert in:

Personen und Körperschaften: Hattie, John (VerfasserIn)
Titel: Visible learning for teachers: maximizing impact on learning/ John Hattie
Format: E-Book
Sprache: Englisch
veröffentlicht:
London [u.a.] Routledge 2012
Schlagwörter:
Druckausg.: Hattie, John, 1950 - , Visible learning for teachers, London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2012, X, 286 Seiten
Quelle: Verbunddaten SWB
Zugangsinformationen: Elektronischer Volltext - Campuslizenz
LEADER 05331cam a2201105 4500
001 0-1657663698
003 DE-627
005 20230313164835.0
007 cr uuu---uuuuu
008 150821s2012 xx |||||o 00| ||eng c
020 |a 9780203181522  |9 978-0-203-18152-2 
024 7 |a 10.4324/9780203181522  |2 doi 
035 |a (DE-627)1657663698 
035 |a (DE-576)444440275 
035 |a (DE-599)BSZ444440275 
035 |a (OCoLC)920786970 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a eng 
082 0 |a 370.1523  |q SEPA 
082 0 |a 370.15/23  |q SEPA  |2 23 
082 0 |a 371.102  |q SEPA  |2 23 
084 |a CX 5500  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19218: 
084 |a CX 3000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19214: 
084 |a DN 7000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19744:761 
084 |a DP 1960  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19809:761 
084 |a HD 172  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/48416: 
084 |a 81.31  |2 bkl 
084 |a 81.55  |2 bkl 
084 |a 81.52  |2 bkl 
084 |a 05.12  |2 bkl 
100 1 |a Hattie, John  |d 1950-  |0 (DE-588)139808264  |0 (DE-627)61378166X  |0 (DE-576)313174377  |4 aut 
245 1 0 |a Visible learning for teachers  |b maximizing impact on learning  |c John Hattie 
264 1 |a London [u.a.]  |b Routledge  |c 2012 
300 |a Online-Ressource (X, 269 S.)  |b graph. Darst. 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
500 |a Literaturangaben 
520 |a In November 2008, John Hattie’s ground-breaking book Visible Learning synthesised the results of more than fifteen years research involving millions of students and represented the biggest ever collection of evidence-based research into what actually works in schools to improve learning. 
650 0 |a Learning, Psychology of 
650 0 |a Effective teaching 
650 0 |a Teacher effectiveness 
650 4 |a Didaktik 
650 4 |a Lerntheorie 
689 0 0 |D s  |0 (DE-588)4124363-8  |0 (DE-627)105748366  |0 (DE-576)209567430  |a Unterrichtsprozess  |2 gnd 
689 0 1 |D s  |0 (DE-588)4187076-1  |0 (DE-627)105274941  |0 (DE-576)210043407  |a Unterrichtserfolg  |2 gnd 
689 0 2 |D s  |0 (DE-588)4478933-6  |0 (DE-627)236978225  |0 (DE-576)212854089  |a Lehr-Lern-Forschung  |2 gnd 
689 0 |5 (DE-627) 
776 1 |z 9780415690140  |c (hbk.) 
776 1 |z 9780415690157  |c (pbk.) 
776 0 8 |i Druckausg.  |a Hattie, John, 1950 -   |t Visible learning for teachers  |d London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2012  |h X, 286 Seiten  |w (DE-627)161323855X  |w (DE-576)351753451  |z 9780415690157  |z 9780415690140 
856 4 0 |u https://doi.org/10.4324/9780203181522  |x Resolving-System  |z lizenzpflichtig  |3 Volltext 
856 4 0 |u http://dx.doi.org/10.4324/9780203181522  |x Resolving-System  |3 Volltext 
856 4 0 |u https://www.taylorfrancis.com/books/9780203181522  |x Verlag  |z lizenzpflichtig 
912 |a BSZ-7-TFC-C1UB 
912 |a ZDB-7-TFC 
936 r v |a CX 5500  |b Lehrerverhalten  |k Pädagogische Psychologie  |k Lehrerverhalten  |0 (DE-627)1271491540  |0 (DE-625)rvk/19218:  |0 (DE-576)201491540 
936 r v |a CX 3000  |b Pädagogische Lernpsychologie  |k Pädagogische Psychologie  |k Pädagogische Lernpsychologie  |0 (DE-627)1270879049  |0 (DE-625)rvk/19214:  |0 (DE-576)200879049 
936 r v |a DN 7000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Lehrer und Lehrerbildung  |k Lehrerbildung  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270782649  |0 (DE-625)rvk/19744:761  |0 (DE-576)200782649 
936 r v |a DP 1960  |b Allgemeines und Deutschland  |k Didaktik und Methodik des Unterrichts  |k Spezielle Fragen der Methodik  |k Unterrichtsformen  |k Computerunterstützter Unterricht  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270783378  |0 (DE-625)rvk/19809:761  |0 (DE-576)200783378 
936 r v |a HD 172  |b Besonderes  |k Allgemeines und Englischunterricht  |k Englischunterricht (Didaktik)  |k Englischunterricht (Didaktik für verschiedene Altersstufen und Gruppen)  |k Besonderes  |0 (DE-627)1270854097  |0 (DE-625)rvk/48416:  |0 (DE-576)200854097 
936 b k |a 81.31  |j Lehrpersonal  |j Erziehungspersonal  |q SEPA  |0 (DE-627)106422723 
936 b k |a 81.55  |j Schülerverhalten  |j Studentenverhalten  |q SEPA  |0 (DE-627)106422782 
936 b k |a 81.52  |j Lernleistung  |q SEPA  |0 (DE-627)106414313 
936 b k |a 05.12  |j Kommunikationsprozesse  |q SEPA  |0 (DE-627)106403702 
951 |a BO 
900 |a Hattie, John A. C. 
900 |a Hattie, John Allan Clinton 
900 |a Hattie, John A.C. 
900 |a Hattie, John A. 
950 |a Lehreffektivität 
950 |a Lehrerfolg 
950 |a Unterricht 
950 |a Erfolg 
950 |a Unterrichtsergebnis 
950 |a 教学成功 
950 |a 课堂成功 
950 |a 教學成功 
950 |a 課堂成功 
950 |a Успех преподавания 
950 |a Unterrichtsablauf 
950 |a Unterrichtsverlauf 
950 |a Процесс преподавания 
950 |a Lehr-Lern-Prozess 
950 |a Forschung 
950 |a Исследование преподавания и обучения 
951 |b XE-NZ 
951 |b XE-AU 
852 |a FID-MEDIEN-DE-15 
856 4 0 |u http://dx.doi.org/10.4324/9780203181522  |9 DE-Ch1 
852 |a DE-Ch1  |x epn:3486704710  |z 2019-06-13T09:31:28Z 
976 |h Elektronischer Volltext - Campuslizenz 
856 4 0 |u http://dx.doi.org/10.4324/9780203181522  |z Zum Online-Dokument  |9 DE-Zi4 
852 |a DE-Zi4  |x epn:3519262290  |z 2019-10-01T14:35:53Z 
980 |a 1657663698  |b 0  |k 1657663698  |o 444440275 
openURL url_ver=Z39.88-2004&ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fvufind.svn.sourceforge.net%3Agenerator&rft.title=Visible+learning+for+teachers%3A+maximizing+impact+on+learning&rft.date=2012&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Abook&rft.genre=book&rft.btitle=Visible+learning+for+teachers%3A+maximizing+impact+on+learning&rft.au=Hattie%2C+John&rft.pub=Routledge&rft.edition=&rft.isbn=0203181522
SOLR
_version_ 1792254508137447424
access_facet Electronic Resources
author Hattie, John
author_facet Hattie, John
author_role aut
author_sort Hattie, John 1950-
author_variant j h jh
callnumber-sort
collection BSZ-7-TFC-C1UB, ZDB-7-TFC
contents In November 2008, John Hattie’s ground-breaking book Visible Learning synthesised the results of more than fifteen years research involving millions of students and represented the biggest ever collection of evidence-based research into what actually works in schools to improve learning.
ctrlnum (DE-627)1657663698, (DE-576)444440275, (DE-599)BSZ444440275, (OCoLC)920786970
dech1_date 2019-06-13T09:31:28Z
dewey-full 370.1523, 370.15/23, 371.102
dewey-hundreds 300 - Social sciences
dewey-ones 370 - Education, 371 - Schools & their activities; special education
dewey-raw 370.1523, 370.15/23, 371.102
dewey-search 370.1523, 370.15/23, 371.102
dewey-sort 3370.1523
dewey-tens 370 - Education
doi_str_mv 10.4324/9780203181522
facet_912a BSZ-7-TFC-C1UB, ZDB-7-TFC
facet_avail Online
facet_local_del330 Unterrichtsprozess, Unterrichtserfolg, Lehr-Lern-Forschung
finc_class_facet Psychologie, Pädagogik, Anglistik, Amerikanistik, Soziologie
fincclass_txtF_mv psychology, education, philology-english, communication-studies
footnote Literaturangaben
format eBook
format_access_txtF_mv Book, E-Book
format_de105 Ebook
format_de14 Book, E-Book
format_de15 Book, E-Book
format_del152 Buch
format_detail_txtF_mv text-online-monograph-independent
format_dezi4 e-Book
format_finc Book, E-Book
format_legacy ElectronicBook
format_legacy_nrw Book, E-Book
format_nrw Book, E-Book
format_strict_txtF_mv E-Book
geogr_code not assigned
geogr_code_person New Zealand, Australia
id 0-1657663698
illustrated Not Illustrated
imprint London [u.a.], Routledge, 2012
imprint_str_mv London [u.a.]: Routledge, 2012
institution DE-Zi4, FID-MEDIEN-DE-15, DE-Ch1
is_hierarchy_id
is_hierarchy_title
isbn 9780203181522
isbn_isn_mv 9780415690140, 9780415690157
kxp_id_str 1657663698
language English
last_indexed 2024-02-29T17:18:12.69Z
local_heading_facet_dezwi2 Learning, Psychology of, Effective teaching, Teacher effectiveness, Didaktik, Lerntheorie, Unterrichtsprozess, Unterrichtserfolg, Lehr-Lern-Forschung
marc024a_ct_mv 10.4324/9780203181522
match_str hattie2012visiblelearningforteachersmaximizingimpactonlearning
mega_collection Verbunddaten SWB
names_id_str_mv (DE-588)139808264, (DE-627)61378166X, (DE-576)313174377
oclc_num 920786970
physical Online-Ressource (X, 269 S.); graph. Darst
publishDate 2012
publishDateSort 2012
publishPlace London [u.a.]
publisher Routledge
record_format marcfinc
record_id 444440275
recordtype marcfinc
rvk_facet CX 5500, CX 3000, DN 7000, DP 1960, HD 172
rvk_label Pädagogische Psychologie, Lehrerverhalten, Pädagogische Lernpsychologie, Lehrer und Lehrerbildung, Lehrerbildung, Allgemeines und Deutschland, Didaktik und Methodik des Unterrichts, Spezielle Fragen der Methodik, Unterrichtsformen, Computerunterstützter Unterricht, Allgemeines und Englischunterricht, Englischunterricht (Didaktik), Englischunterricht (Didaktik für verschiedene Altersstufen und Gruppen), Besonderes
rvk_path HD 172, CX 1000 - CX 6000, D, HD 150 - HD 242, CL - CZ, H, DN, DN 7000 - DN 7009, CX 5500, DP, DP 1900 - DP 2059, HD 160 - HD 172, CX 3000, DN 7000, DP 1960, DP 1600 - DP 2269, HD, DP 1960 - DP 1969
rvk_path_str_mv HD 172, CX 1000 - CX 6000, D, HD 150 - HD 242, CL - CZ, H, DN, DN 7000 - DN 7009, CX 5500, DP, DP 1900 - DP 2059, HD 160 - HD 172, CX 3000, DN 7000, DP 1960, DP 1600 - DP 2269, HD, DP 1960 - DP 1969
source_id 0
spelling Hattie, John 1950- (DE-588)139808264 (DE-627)61378166X (DE-576)313174377 aut, Visible learning for teachers maximizing impact on learning John Hattie, London [u.a.] Routledge 2012, Online-Ressource (X, 269 S.) graph. Darst., Text txt rdacontent, Computermedien c rdamedia, Online-Ressource cr rdacarrier, Literaturangaben, In November 2008, John Hattie’s ground-breaking book Visible Learning synthesised the results of more than fifteen years research involving millions of students and represented the biggest ever collection of evidence-based research into what actually works in schools to improve learning., Learning, Psychology of, Effective teaching, Teacher effectiveness, Didaktik, Lerntheorie, s (DE-588)4124363-8 (DE-627)105748366 (DE-576)209567430 Unterrichtsprozess gnd, s (DE-588)4187076-1 (DE-627)105274941 (DE-576)210043407 Unterrichtserfolg gnd, s (DE-588)4478933-6 (DE-627)236978225 (DE-576)212854089 Lehr-Lern-Forschung gnd, (DE-627), 9780415690140 (hbk.), 9780415690157 (pbk.), Druckausg. Hattie, John, 1950 - Visible learning for teachers London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2012 X, 286 Seiten (DE-627)161323855X (DE-576)351753451 9780415690157 9780415690140, https://doi.org/10.4324/9780203181522 Resolving-System lizenzpflichtig Volltext, http://dx.doi.org/10.4324/9780203181522 Resolving-System Volltext, https://www.taylorfrancis.com/books/9780203181522 Verlag lizenzpflichtig, FID-MEDIEN-DE-15, http://dx.doi.org/10.4324/9780203181522 DE-Ch1, DE-Ch1 epn:3486704710 2019-06-13T09:31:28Z, http://dx.doi.org/10.4324/9780203181522 Zum Online-Dokument DE-Zi4, DE-Zi4 epn:3519262290 2019-10-01T14:35:53Z
spellingShingle Hattie, John, Visible learning for teachers: maximizing impact on learning, In November 2008, John Hattie’s ground-breaking book Visible Learning synthesised the results of more than fifteen years research involving millions of students and represented the biggest ever collection of evidence-based research into what actually works in schools to improve learning., Learning, Psychology of, Effective teaching, Teacher effectiveness, Didaktik, Lerntheorie, Unterrichtsprozess, Unterrichtserfolg, Lehr-Lern-Forschung
swb_id_str 444440275
title Visible learning for teachers: maximizing impact on learning
title_auth Visible learning for teachers maximizing impact on learning
title_full Visible learning for teachers maximizing impact on learning John Hattie
title_fullStr Visible learning for teachers maximizing impact on learning John Hattie
title_full_unstemmed Visible learning for teachers maximizing impact on learning John Hattie
title_short Visible learning for teachers
title_sort visible learning for teachers maximizing impact on learning
title_sub maximizing impact on learning
title_unstemmed Visible learning for teachers: maximizing impact on learning
topic Learning, Psychology of, Effective teaching, Teacher effectiveness, Didaktik, Lerntheorie, Unterrichtsprozess, Unterrichtserfolg, Lehr-Lern-Forschung
topic_facet Learning, Psychology of, Effective teaching, Teacher effectiveness, Didaktik, Lerntheorie, Unterrichtsprozess, Unterrichtserfolg, Lehr-Lern-Forschung
url https://doi.org/10.4324/9780203181522, http://dx.doi.org/10.4324/9780203181522, https://www.taylorfrancis.com/books/9780203181522